Piagam Pelanggan bagi Majlis Daerah Tanjong Malim adalah seperti berikut :-
- Kami memberi layanan yang mesra dan sentiasa bersedia membantu apabila anda membuat aduan tentang perkhidmatan kami.
- Memberikan maklumbalas akuan terima aduan awam dalam tempoh 3 hari bekerja.
- Menjamin untuk memberi perkhidmatan dan kemudahan asas di semua kawasan di bawah bidang kuasa Majlis Daerah Tanjong Malim.
- Bil - bil Cukai Taksiran akan dikeluarkan selewat-lewatnya pada 15 januari (1/2 tahun pertama) dan 15 Julai (1/2 tahun kedua).
- Kami akan meluluskan permohonan cadangan pemajuan dalam tempoh 4-6 bulan dengan syarat ianya disertakan dengan dokumen-dokumen yang lengkap.
- Kami akan meluluskan permohonan lesen perniagaan dalam tempoh 1 (satu) hari bagi perniagaan yang tidak berisiko.
- Kami akan memastikan bahawa bil dibayar dengan segera tidak lewat dari 10 hari dari tarikh ianya disampaikan di Jabatan Perbendaharaan dengan syarat ianya disertakan dengan dokumen-dokumen pembayaran yang lengkap.
- Perkhidmatan Pembersihan Awam akan dilaksanakan seperti berikut :-
Kutipan Sampah -
i) Taman perumahan - 3 kali seminggu
ii) Kawasan protokol - 6 kali seminggu
Pemotongan rumput - 21 hari satu pusingan
Pembersihan longkang - 90 hari satu pusingan
No comments:
Post a Comment